nenalivet

Alla inlägg den 19 december 2014

Av Eva-Lena Wiberg - 19 december 2014 16:08

Är och har varit mycket snack om Ryssland och deras "intrång" i Sverige nu.I våra vatten,luftrum osv.Nu senast var det väl nåt om telefonavlyssning,,,

Inte utan att man blir nojjig.

För några år sedan slängde jag mig in i en taxi och sa något i stil med-Faan,vad det regnar!Har ju regnat konstant i två veckor nu! Taxichauffören tittar på mig med sammanbiten min och säger-Ja!Det är de där jävla Ryssarnas fel!

-Okeeej,,,Jag flyttade mig lite längre ifrån honom och tänkte att Jösses!Han är ju tokigare än vad JAG är!

Hela hemfärden satt jag och blängde på honom från sidan och försökte diagnostisera honom.Paranoid?Psykos?

Jag kom helskinnad hem i alla fall.Och döm om min förvåning då det visade sig att han hade rätt! Regnet VAR Ryssarnas fel! Det var det året sommar-os gick och de sköt upp kanoner eller nåt som skingrade molnen så att de skulle få fint väder.Så regnmolnen kom hitåt.

Ja,som sagt.Liiite nojjiga över Ryssarna borde vi nog vara.

Av Eva-Lena Wiberg - 19 december 2014 07:35

Sitter här och väntar på att Leon ska gå upp.Han är SÅ morgonseg! Så jag sitter o glor på granen och bloggar medans han mornar sig :)
Ledig idag men ingen idé att sova mer sen sonen gått till plugget. Har asmycket kvar att göra innan jul! Flera klappar kvar att köpa o slå in,städa och sist men inte minst: handla all julmat och tillaga den. Jobbar ju Måndag och Tisdag så då pallar man ju inte möe :(
Vi skulle egentligen åkt till stugan och sovit fre-lör men skippar det då jag har så möe stress i huvet! Går ju inte koppla av då. Hade suttit där i stugan och sprattlat med benen av inre stress :/
Ohoj! Klockan går! Dags att väcka skrutten I G EN!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards