nenalivet

Alla inlägg den 2 januari 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 2 januari 2015 16:39

Första dagen på året började med att mamma var extra virrig och därav arg

och paranoid.Förmodligen då det varit extra helgdagar och att då inte vardagen

sett ut som vanligt. Vet ju att Demens/Ahlzeimerssjuka är väldigt beroende av

rutiner osv.

Men det är jobbigt att hon jämt blir arg/elak/misstänksam mot just mig.

Är jämt på helspänn inför nästa "käftsmäll".Man vet ju aldrig hur hon ska må

från dag till dag.

Jag vill inte vara gnällig,men jag vill ha tillbaka min gamla vanliga snälla mamma,,,

Jag är också medveten om att sjukdomen bara blir värre.

Somnade sent o sov uselt inatt pg.a spända käkar,axlar,yrsel mm.Jag är så TRÖTT!

Folk tror att jag är så glad och trevlig men det är mestadels bara en mask.

Jag maskerar mig med smink och en trevlig attityd.

Vad annars ska jag göra? Komma till jobbet och ge folk en rak höger?Trycka ner

andra? Nej,,,då spelar jag hellre.

Kommer då att tänka på min favoritdikt som jag tror stämmar in på sååå många utav oss.

 

"Ni ser mig le,det är bara jag som vet att mitt hjärta gråter.Ni hör mig skratta,

Det är bara jag som hör hur sorgset det låter.Mina ögon kan glittra,mina läppar

kan le,men sorgen i mitt hjärta kan ingen se"

Skapa flashcards