nenalivet

Alla inlägg den 17 januari 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 17 januari 2015 21:57

Det har varit ett omtumlande dygn för oss alla sen vi kom hem med omplaceringshunden Leya från Rumänien.Räddare hund har jag då aldrig sett!VETTFÖRSKRÄMD för allt o alla!

Springer undan så fort man försöker närma sig henne.Vågar inte titta på oss,morrar,skäller och nafsar efter vår URSNÄLLA hund o kattorna!

Nu har vi henne i köket innanför ett kompostgaller med handduk över halva.(så hon kan glutta under).Bakom köksbordet har hon sin bädd o lugna vrå.

Vi går ut med henne o Gina 3-4 ggr./dag och ska nu i en vecka bara gå en kort sväng och samma runda.Hon har ju alrdig bott i stan så alla ljud e ju så läskiga!Ute går det jättebra och hon går efter Gina.Antar att hon känner sig trängd och rädd här inne och därför morrar o nafsar efter Gina.För att Gina ska hålla avstånd.Och det gör snälla Gina.

Idag var Leya ute i hela lägenheten då Kent åkte iväg en sväng med Gina.Jag satt på huk,Leya kom fram och jag fick klappa henne.När jag drog åt mig händerna pussade hon dom.

Leon gjorde likadant och proceduren upprepades.Sen gick hon efter honom.

Som sagt.Räddare hund har jag aaaaldrig stött på. Men jag hoppas vid GUD att hon såsmåningom finner trygghet hos oss.Att hon förstår att vi vill ha henne och inte ta hennes mat ifrån henne.(naturligt att hon vaktar den då hon fått svälta och slåss om födan)

KÄRLEK och TÅLAMOD! Håll tummarna för oss! Snälla! Det skulle även stärka mig som människa!

Ovido - Quiz & Flashcards