nenalivet

Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Sviker jag mamma?

Av Eva-Lena Wiberg - 28 januari 2015 20:36

Inatt är det kanske sista natten mamma sover här. Imorgon tar ev demensteamet med henne till korttidsboende för vidare utredning. Hon har lunginflammation och var till akuten igår men vägrade stanna.
Hon vet inte vem jag är. Tror att detta är ett hem som jag jobbar på. Virrar runt och är ömsom arg ömsom ledsen. Det gör så jävla ont! Men jag orkar inte mer. Är helt slut. Ångest, ont i hjärtat och jättespänd. Vill bara sova. Känner mig som världens svekfullaste dotter.
Men hon vet ju inte att jag är hennes dotter,,,
Jag mår fysiskt illa.Förlåt mig älskade mamma.

 
 
Ina

Ina

28 januari 2015 20:56

Kram! <3

http://www.nouw.com/jessina

Eva-Lena Wiberg

28 januari 2015 20:59

Tack!

 
Ingen bild

Agneta Eriksson

29 januari 2015 06:40

Ojj gumman , Jag förstå din känsla å oro samtidigt , å man känner sig så fysiskt dålig som dotter , men tänk så här , hon ska till ett korttidsboende å du kan ta med mamma ut å när som på boendet å stötta henne i sin sjukdom å finnas där å gumman jag vet att du kommer finnas hela tiden för henne å din fam å du du gör henne en björntjänst å tro mig jag ha gott igenom samma sak , å fick släppa taget , för att kunna ha en vardag :) finns om du behöver prata ❤️ kramar Agge

Eva-Lena Wiberg

29 januari 2015 08:56

Tusen tack! ? kram

 
Ingen bild

J

29 januari 2015 07:12

Nej du sviker inte din mamma! Du gör det som är bäst för henne! Har en nära släkting som varit i typ din sits(fast det var ett äkta par), i början var det jättejobbigt för frun och mannen var förbannad för hon lämnade honom där även om han inte mindes att hon va hans fru. Men han fick det bättre och hon slapp gå under.

Eva-Lena Wiberg

29 januari 2015 08:55

Tack så mycket! ?

 
Ingen bild

Ann R

29 januari 2015 08:26

Jag tycker inte att du sviker henne.
Ingen tjänar på att du går under.
Du har varit stark länge nog.
Du måste tänka på dig själv och din familj också.
Det kan vara bra om hon kan komma till ett boende för demenssjuka.

Eva-Lena Wiberg

29 januari 2015 08:55

Tack så mycket! ?

 
Tina Åhström

Tina Åhström

30 januari 2015 18:23

Eva-Lena lilla gumman. Du har varit stark länge för din mamma och de övriga, både familj och vänner. Du sviker inte din mamma kan vi alla säga men det är ju den egna känslan som vill säga annat. Nu ska du få avlastning och få ladda dina batterier så att du kan hälsa på dina mamma. Att inte bli igenkänd skär verkligen i hjärtat och det gör så ont... jag kan inte ens själv hantera det. Vill bara säga att vi finns för dig. Kram

http://Nenalivet

Eva-Lena Wiberg

30 januari 2015 19:40

Tack snälla Tina! Kram

 
Ingen bild

Linda

2 februari 2015 15:51

Hoppas det känns bra för dig att slippa allt ansvar själv nu. Du behöver lite vila. Kram fina du ♡

Eva-Lena Wiberg

2 februari 2015 20:19

Tack!kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Lena Wiberg - 21 maj 2018 13:44

Rena högsommar värmen. Liiite för varmt i alla fall för att vara Maj. Helgen var strålande och vi var i stugan och bara njöt. På Onsdag e det dags att kolla lägenhet igen. Vill verkligen ha den! Men den har höga köpöäng så chansen är inte så stor. M...

Av Eva-Lena Wiberg - 11 maj 2018 11:26

Har ju länge velat flytta från denna lägenhet som är i stort behov av renovering! Mest för att den ligger på tredje våningen utan hiss och hundarna blir ju inte yngre. Gina har ju tre gånger haft en ligamentskada på höger nog så hon bör slippa trapp...

Av Eva-Lena Wiberg - 5 maj 2018 19:15

Idag har vi haft gemensamt vårstäd här i stugbyn. Alltid trevligt med gemenskapen här! Jag har räfsat löv o dragit sly, grenar ur skogen så nu kliar det överallt. Så fikade vi och sen grillade vi. Till ungarnas glädje kom studsmattan upp ...

Av Eva-Lena Wiberg - 27 april 2018 08:45

En liten uppdatering bara. Vet att jag är dålig på att blogga... Var till stugan i helgen och var o shoppa lite i Gränna på Lördan. I förrgår var vi och gjorde fint på graven. Annars är det ju mest jobb och hemsysslor. Önskar jag hade mer energi ö...

Av Eva-Lena Wiberg - 13 april 2018 19:44

I förrgår fyllde min Lille Leon 13 år så nu har vi en tonåring. Hade lite kalas med farmor, farbröder och tre kompisar. Leon var så nöjd med allt så. Min vackra son! ...

Ovido - Quiz & Flashcards