nenalivet

Alla inlägg under januari 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 10 januari 2015 08:50

Så skönt att vara ensam vaken då alla sover.Gick upp för en o en halv timme sen o var ute med vovven.Inte en pers ute.Så lungt o skönt o fridfullt.

Sen hem o ta morgonens första kaffekopp och bara vara.Lite livskvalite såhär på morgonkvisten.

Får passa på.Snart brakar det loss då alla vaknar och ska ha sitt liksom.Morgonbestyr mm.

Så har jag fått beslutsångest ang hårfärgen,,,igen.

Förr färgade jag alltid antingen svart eller mörkrött/lila.Så ljusade jg det för sådär en tre år sen o sen dess har det varit en evig hårfärgningskarusell.Guldblond,guldbrun,slingat,ko
ppar,mörkbrunt,kastanj,,,You name it.INTE nyttigt för hårets kvalite.

En del vänner tycker att jag passar i lite ljusare men merparten tycker mörkröttlila.Har köpt hem det nu.Kanske färgar ikväll trots att det bara var en vecka sen jag färgade kopparbrunt.

Sen blir det svart,sen ljusare o ljusare igen.Looovar.Jag är inte klok.Personlighetsklyvning?

Aja.Skönt att ha sånahär små "bekymmer" ibland faktiskt.Då glömmer man bort de stora,relevanta bekymmerna...en stund i alla fall. Som nu,i morgonens tystnad.

Av Eva-Lena Wiberg - 9 januari 2015 11:04

kursiv text
1dl Bulgur
1dl Veramicelli
Steker i smör en stund,salta och häll
Över 4 dl vatten.Koka tills det nästan är helt inkomst.
Stek fläskköttsbitar,tillsätt wokgrönsaker och buljong.koka 30
Minuter.Tillsätt en burk Kidneybönor och valfria kryddor. Koka 10 min och häll över bulgur /Veramicelli -blandningen och sova.Koka ihop allt en stund. GOTT!

Av Eva-Lena Wiberg - 7 januari 2015 12:30

 GRATTIS GINA 4 år idag!  

Av Eva-Lena Wiberg - 4 januari 2015 13:15

det var ju en kul effect ?

Av Eva-Lena Wiberg - 3 januari 2015 11:46

Får snart tuppjuck på min I-phone 4s!Alltså.Jag ÄLSKAR min mobil,men den

har börjat strula som attans.Ja,batteritiden har ju alltid varit dålig och man

får ta med sig laddaren jämt.

Men sen typ ett halvår har den blivit helknäpp!(köpte den för snart tre år sen)

Den stänger av sig själv,den fastnar så man måste trycka på både onoff o på-

knappen för att starta om den.

Ska man ringa ett nummer och tex slå in sitt personnummer så slocknar den efter

var o varannan siffra så man knappt vet vad man knappar in.

Procenten kan stå läääänge på tex 85%,men startar jag om den har jag kanske

bara 30%.

Ibland då jag ska ladda den hörs inget pip och då är batteriet slut fast det

kanske stått på 50% eller nåt.

HJÄLP mig! Har testat de mesta,systemåterställning mm,men inget funkar.

O så e jag förkyld oxå förressten...

Av Eva-Lena Wiberg - 2 januari 2015 16:39

Första dagen på året började med att mamma var extra virrig och därav arg

och paranoid.Förmodligen då det varit extra helgdagar och att då inte vardagen

sett ut som vanligt. Vet ju att Demens/Ahlzeimerssjuka är väldigt beroende av

rutiner osv.

Men det är jobbigt att hon jämt blir arg/elak/misstänksam mot just mig.

Är jämt på helspänn inför nästa "käftsmäll".Man vet ju aldrig hur hon ska må

från dag till dag.

Jag vill inte vara gnällig,men jag vill ha tillbaka min gamla vanliga snälla mamma,,,

Jag är också medveten om att sjukdomen bara blir värre.

Somnade sent o sov uselt inatt pg.a spända käkar,axlar,yrsel mm.Jag är så TRÖTT!

Folk tror att jag är så glad och trevlig men det är mestadels bara en mask.

Jag maskerar mig med smink och en trevlig attityd.

Vad annars ska jag göra? Komma till jobbet och ge folk en rak höger?Trycka ner

andra? Nej,,,då spelar jag hellre.

Kommer då att tänka på min favoritdikt som jag tror stämmar in på sååå många utav oss.

 

"Ni ser mig le,det är bara jag som vet att mitt hjärta gråter.Ni hör mig skratta,

Det är bara jag som hör hur sorgset det låter.Mina ögon kan glittra,mina läppar

kan le,men sorgen i mitt hjärta kan ingen se"

Ovido - Quiz & Flashcards