nenalivet

Alla inlägg under april 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 29 april 2015 17:10

Idag bestämde jag mig för att hämta mamma efter jobbet. Hon har ju haft lite svårt att anpassa sig till sitt nya boende, men hon verkar trivas mer och mer.
Blev glatt överraskad när jag kom dit och hon satt och löste korsord! Det har hon ju inte gjort sen hon hamnade på hem, men löste ALLTID korsord innan.
Och hon blev glatt överraskad när jag kom och tog med henne hem hit på middag. Sen passade jag på att klippa henne så nu var hon fin när hon kom tillbaka.
Hon var så glad och tacksam idag och de dagarna gör så gott i mitt hjärta.

Av Eva-Lena Wiberg - 26 april 2015 11:54

Nu nuppar Blåmesarna på min balkong och har skaffat sig ett bo i ett hål i teglet :) spännande! Får bara hålla koll så inte kissarna får tag på bebisarna då de bli flygklara.

Av Eva-Lena Wiberg - 25 april 2015 12:19

Grillade kycklingen med durumvetepasta, bulgur o broccoli.
Gott att steka pastan och bulgur i smör och tillsätta vatten,buljong,broccoli och kryddor och koka ihop. Mumma!

Av Eva-Lena Wiberg - 24 april 2015 19:07

Tänkte jag att jag skulle börja med. Således var jag till utomhusgymmet och cyklade lite. Pallade faktiskt inte att cykla järnet i fyra minuter, men två blev det nog,,, vackert väder iallafall :)

Av Eva-Lena Wiberg - 18 april 2015 13:02

Nu har vi fixat klart allt i mammas nya lgh på boendet. Hoppas hon blir glad då hon flyttar in på måndag.
De får inte ha eget kök på demensboende men det stora trivsamma köket o allrummet är precis utanför
Lite bilder från idag.

Av Eva-Lena Wiberg - 17 april 2015 09:40

Är lite dålig på att blogga nu. Varit/ är så mycket nu. Håller på att flytta mamma till demensboende. Hon flyttar in på måndag så det är fullt upp!
Idag går flyttlasset och så ska vi inreda och göra det mysigt till hon kommer på måndag.
Som tur är har vi två veckor till på oss att städa ur hennes gamla lya sen.
Så var det ju kalas för Leon som fyllde tio år i Lördags.
I tisdags begravdes min styvpappa. Var en fin och rörande begravning.
Efteråt var vi på mat och fika hos hans ena dotter.
Ja, det är lite om vad som händer här nu.

Av Eva-Lena Wiberg - 11 april 2015 08:14

Idag fyller Leon tvåsiffrigt! TIO år! Helt otroligt vad fort tiden går
GRATTIS ÄLSKADE UNGE! ? ? ?

Av Eva-Lena Wiberg - 4 april 2015 11:27

Firar påsken i stugan
Härligt väder och goda grannar.

Ovido - Quiz & Flashcards