nenalivet

Alla inlägg under oktober 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 29 oktober 2015 21:40

Eftersom vi är i stugan i helgen då det är Alla helgona så åkte vi till kyrkogårdarna idag. Satte lite ljung på mormor och morfars grav samt en krans och tände ljus. Så var vi och tände ljus på Leons farfars grav och på Arnes. Åkte även och tände ljus på Carinas grav.Min vän och Leons gudmor som gick bort 2006.
Alltid en speciell känsla på kyrkogården.

Av Eva-Lena Wiberg - 24 oktober 2015 08:58

Vaknar snorig och seg halv sju och hasar ut en runda med vovvarna. Ingen sovmorgon på Lördagar inte.
Men sen blev det kaffe till tv:n.
Favoritkomedier som Alla älskar Raymond och Jims värld.Fattas bara Vänner så hade morgonen blivit ännu bättre. Men jag piggnade till lite i alla fall :)

Av Eva-Lena Wiberg - 20 oktober 2015 19:14

Lilla gatuvovven Leya är ju som de flesta gatuhundar väldigt känslig och tål inte nån form av stress. Hon hetsäter och blir lös i magen till och från.
Förra Lördagen kräktes hon galla med bloddroppar i.När det hände igen i Fredags var det lite mer blod och magen mullrade något enormt.
Ringde vet. Och fick tid idag
Veterinären trodde liksom jag på magkatarr /stressade.Hon är ju pigg annars.
Så nu blev det till att köpa svindyrt veterinärfoder samt hämta ut två mediciner på apoteket. Losec och Flagyl. Ska gå på den kuren i två veckor och sen prata med vet.igen
Det är dyrt att ha djur. Men vad gör man inte för sina små pälsklingar?

Av Eva-Lena Wiberg - 17 oktober 2015 11:07

Hur mycket snor finns det i världen? Har ju länge varit typ utmattad av allt som hänt detta år.Fysiska symptom som väääldigt trött.värk och spända muskler.ångest.sömnstörningar.mm.mm.Psykiska symptom som ARG.ledsen/nedstämd mm.ja alla symptom är väl psykosomatiska...
Var hos min psykiater igår men jag vill inte bli sjukskriven!Blir la ännu mer trött o deppig då.
Och nu sen i förrgår är jag genomförkyld.Nyser heeela tiden och det finns inget slut på snörandet.lite ont i halsen och bihålorna.men ingen feber.BARA elände va?;) Aja.var bara tvungen att gnälla av mig lite.Ha en trevlig helg:)

Av Eva-Lena Wiberg - 7 oktober 2015 12:54

I söndags besökte jag, Leon och Kent och Veijo Brahehus. En gammal slottsruin från 1600-talet. Tror det brann ner i början på 1700-talet.Tjusigt ställe med fantastisk utsikt över bla Visingsö :) så åt vi kalvstek på värdshuset.

Av Eva-Lena Wiberg - 4 oktober 2015 20:23

Igår var det höststädardag i stugbyn. Jag, Leon och Kent åtog oss att fixa lekplatsen och skyffla dit sand
Sen hämtade vi Veijo och så hade vi en liten fest ihop med Marija. Veijo sov över hos oss och vi hade det mycket trevligt :)

Av Eva-Lena Wiberg - 2 oktober 2015 10:21

Blivit lite prylgalen tror jag...
Var till Netonet och köpte ytterligare en mobiltelefon. Kul att ha två ;)
Blev en LG 3 3G med hög prestanda och skyhög ringsignal. Så nu hör jag om det ringer i väskan :)

Klämmigt skal oxå!

Presentation


Vardagsblogg

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards