nenalivet

Alla inlägg den 12 november 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 12 november 2015 20:00

Är ett ämne som jag är väldigt intresserad av. Det omfattar oss alla och innehåller så mycket intressant!
Bl.a så studerar jag människor i smyg :) Tex läser av våra chefer och deras beteende. Efter ett tag så SER man verkligen vilka de är och var de står.Både yrkesmässigt och personligt.
Det är ett spel som pågår hela tiden mellan oss alla.
Nya rön kommer hela tiden och det sker stora förändringar i sånt man trodde sig veta.Man har ju tex trott att det är nyttigt att slå av sig ilskan på tex en boxningskudde eller vad de kallas
Så fel det var.Nu har man kommit fram till att det föder ännu mer ilska och påverkar oss negativt.
Då är det bättre att stå bredvid en boxningskudde och lugnt och bestämt trycka bort den.Det ger mer och talar om för hjärnan att JAG bestämmer.
Likaså detta med att gråta.att det ska vara förlösande att gråta ut.Jag tycker att det är skönt att gråta ibland,bara för att liksom lätta på trycket.
Men nu påstår en del vetenskapsmän att det tvärtom kan vara rent skadligt för kroppen att gråta.Att man på så sätt lurar hjärnan att man är olycklig och att kroppen och immunförsvaret då ställer sig in på det.Kan nog ligga en del i detta.
Och att vi själva kan bestämma hur vi ska må genom att visualisera. Till viss del alltså. Lite att tänka på.

Presentation


Vardagsblogg

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min Gästbok


Skapa flashcards