nenalivet

Alla inlägg under augusti 2016

Av Eva-Lena Wiberg - 27 augusti 2016 20:17

Är i stugan.Vädret e underbart och vi bara njuter.
Tog en sväng in till mitt älskade Gränna iförmiddags o åt favoriten=Tacotallrik på Hallska gården.
Nu blir det lite vitt!

Av Eva-Lena Wiberg - 26 augusti 2016 21:33

Äntligen fick jag träffa en av igelkottsbebisarna här i stugbyn.Så härligt det är med djurbebisar.Räddade även en söt kopparorm från gräsklipparen. Han var så lugn o snäll i min hand.ÄLSKAR djur!,,,fast inte insekter.

Den tittade blygt upp på mig :)

Av Eva-Lena Wiberg - 20 augusti 2016 10:47

Igår var vi med Kent till Värnamo där han opererade karpdraltunneln.
Under tiden strövade jag o Leon runt i city.Fikade på Espresso house.,shoppade lite smått o så fick jag en akut ålderskris och gick in på en salong o piercerade näsan,,,

Stackars

Av Eva-Lena Wiberg - 17 augusti 2016 16:45

Nu i två dagar har vi varit på Skara sommarland.Jag o vovvarna har mest varit i stugan,annars åkte jag lite tåg runt,runt inne på sommarlandet.Killarna har haft jättekul o det e ju huvudsaken.
Annars ,,,ja,vi blev hänvisade till en stuga i en skum stugby där ingen annan bodde.Som vi var satta i karantän. Där man blev rädd för sin egen skugga så fort man skulle gå o kissa.
När jag varit ute med vovvarna imorse började Gina halta på höger framben igen o har haft svårt att gå,så det blir väl att ringa veterinär igen.
O alla dessa förbannade getingar!Vart jag visar mig så e de på mig direkt.
Så givetvis blev jag stucken av en geting idag då vi satt o åt.På halsen. Jätteont.
Jag vill aldrig mer hit.

Ajaj.min svullnad getingstuckna hals.

Kent han kom bakofram :)

Vi åker tåg.

Skumma stugbyn

Min Bäbis o mitten.

Av Eva-Lena Wiberg - 12 augusti 2016 19:33

Har ju länge haft magproblem,typ IBS antar jag.Halsbränna jämt innan,men när ja började ta omeprazol varje morgon gav det med sig. Haft lite känningar ibland. I Lördags morgon var det fruktansvärt! Hade sån bränna att jag var tvungen att ta två omeprazol.
Googlade lite (som vanligt) o det enda jag kan tänka mig är att det berodde på att jag ätit tomatsås föregående dag.
Så såg jag reklam för Silicea o köpte det.Asäckligt gelé i dospåsar.Men man kan ju blanda det i nåt. I alla fall! Tipptopp var det!Man kan ta det 3 ggr.dag i svåra fall som en kur liksom.Jag väljer att ta det vid behov. Är det illa tar jag två dospåsar.

Av Eva-Lena Wiberg - 5 augusti 2016 20:02

Förresten. Nu har min semester börjat. 4 veckor!Gött!Hoppas hösten kommer först i september,,

Av Eva-Lena Wiberg - 5 augusti 2016 11:34

Igår började Gina halta på höger framben.Hon kunde inte stödja på det alls.Ringde djursjukhuset och vi fick komma akut.Väl där var det dock två timmars väntan.Gina blev undersökt,sövd och röntgad och de kom fram till en skada på bogbenet.
Nu ska hon äta smärtstillande/inflammationshämmande en vecka och vara så stilla hon kan.
Eftersom vi bor på tredje våningen utan hiss får Kent bära henne ut.
Återbesök på Fredag nästa vecka.Har det inte blivit bättre blir det troligtvis operation :(

Mitt lilla hjärta.

Skapa flashcards