nenalivet

Alla inlägg den 18 november 2016

Av Eva-Lena Wiberg - 18 november 2016 11:17

Så Det var ingen vanlig magsjuka utan sju resor värre.
Började ju i Söndags med magsmärtor ,diarreer frossbrytningar och allmänt kass.Var på toa heeela natten o tempen steg till närmare 40 grader.
Måndagen likadan,det bara rann ur mig så fort jag drack nåt.
Tisdag började febern gå ner men allt rann fortf ur mig.På kvällen började jag få en massa blodiga diareer o har lite än.Magsmärtorna var fruktansvärda.
Kom till VC Onsdag morgon o efter provtagning blev jag skickad direkt till akuten eftersom mina värden var skyhöga.
Låg på akuten i 6 timmar med dropp,EKG-övervakning mm.
Röntgade magen oc min tjocktarm är jätteinflammerad och mycket förstorad.inte undra på smärtorna.
Till saken hör det att detta är självförvållat.Stod i Fredags o lagade 8 middagar däribland kyckling.När jag skar den efter en timme var den rå inuti o dum som jag var skar jag bort det råa till en gryta,skar bort lite av ben o vingar o in i ugnen igen.Jag tror inte att jag sköljde kniven emellan :( Plus att jag provsmakade lite "kanter".Stupido!
Ja ,nu e det som det är.Kräktes galla o magsyra hela dagen igår.
Har inte ätit något på 5 dygn! Bara druckit.ska försöka med varma koppen idag.
Druckit resorb.
Blir hemma nästa vecka också o ska ta nya prover på Onsdag.
Såhär kass har jag nog aldrig varit.

Ovido - Quiz & Flashcards