nenalivet

Alla inlägg under maj 2017

Av Eva-Lena Wiberg - 25 maj 2017 22:17

Haft högsommarväder ända sedan helgen här i södra Sverige.Vart tog våren vägen?Ja,härligt är det i alla fall
Satte mig nere i dalen efter jobbet.(Japp, har jobbat trots röd dag)Så vacker vår natur är.Köpt Pelargoner som jag ska sätta ute i stugan imorgon.Utanför alltså;)
Vi var dit även förra helgen och Leons kompis Kevin var med.De badade i skön,fast det var nog rätt kallt.I helgen tror jag vi öppnar poolen.

Bunnsjön

Dalen härhemma

Änderna har fått ungar o denna stackars mamma hade bara en kvar,,,

Av Eva-Lena Wiberg - 19 maj 2017 17:52

I förrgår tog jag det svåra beslutet att låta min fina Bezzie somna in:( Hade inget val.Hon hade akut njursvikt o det fanns inget att göra.
Hon skulle fyllt 11 år i sommar.
Alltid varit mullig,snäll och kelig.
Senaste halvåret hade hon magrat mycket över ryggen,men det är ju vanligt på äldre kstter då muskelmassan försvinner.
Köpte flera dyra foder för kattungar eftersom det är mycket fett i och hon åt bra och drack ganska mycket.Var pigg o glad,,,trodde jag.
Började väl tackla av senaste veckan o de två sista dagarna åt hon inte utan sov mest.Hon har även kräkts mycket.
I Onsdags kände jag att detta går inte längre och vi åkte till veterinären.Han undersökte henne och tog blodprover som bekräftade att bara FEM procent av njurarna fungerade,att hon var uttorkad och avmagrad.
En underbar veterinär som satte sig och gick igenom allt och förklarade hur det låg till.Han tog sig verkligen tid!
Jag fick sitta i en fåtölj med Bezzie i en filt i famnen då hon lungt somnade in.Jag grät som en besatt och hade mina läppar på hennes huvud hela tiden och berättade hur mycket jag älskade henne.Den underbare veterinären släckte i taket och tände 2 lkus han satte hos oss!Ovärderligt!
Jag lät henne genomgå separat kremering och får hennes urna om 3 veckor.Ska hitta en vacker plats i skogen vid vår stuga.
Jag saknar henne så!

Av Eva-Lena Wiberg - 13 maj 2017 16:54

Så har då två veckor gått sedan jag skrev något här.
Sedan dess har Leon fått diagnosen barn reumatism o ska gå igenom massa undersökningar o behandlingar.:(
Jag har bytt jobbställe och är numera städerska på Willys.Tar 5 min.att gå dit.:)
Var i stugan förra helgen o vädret var kanon!
Hemma o softar denna helg,,,

Party hos Lasse förra Lördan.

Möbler har kommit till hundgården.

Jag får heta Emma på Willys tills jag fått ett eget kort;)

Presentation


Vardagsblogg

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards