nenalivet

Alla inlägg under september 2017

Av Eva-Lena Wiberg - 30 september 2017 16:36

Idag har vi haft höststäd och fixat i vår lilla stugby.Och riktigt tur med vädret!

En del av gänget då det vankas fika.

Sen blev det Hamburgare o korv.

Av Eva-Lena Wiberg - 22 september 2017 08:48

I Tisdags den 19/9 begravdes min älskade mamma.
Det var bara jag,Leon,Kent ,kusin Åsa,mammas bästa vän Lena o hennes make Ingemar.
Det var så vackert o så sorgligt.
Psalmerna var Blott en dag,Tryggare kan ingen vara och hörlug är jorden.Begravningsentrepenör Emily sjöng Sonja Aldens "I din himmel".
Sedan följde vi kistan till graven där mamma ska ligga med mormor o morfar.
Stenen kommer om några veckor o där ska jag göra SÅ fint.
Igår började vi packa i mammas lgh på äldreboendet.Hårt!:(

Av Eva-Lena Wiberg - 15 september 2017 12:10

Mamma har ju varit dålig länge och den 4 September somnade hon in.:(
Jag satt hos henne de sista fem timmarna.Hon var inte vid medvetande.ögonen var halvöppna och hon andades ansträngt.Jag pussade,kramade,grät,pratade och sjöng för henne.Vågade knappt gå på toaletten.Hennes sista andetag var det värsta jag upplevt.Bröt ihop och ringde på klockan,personal kom och drog mig bort från sängen o höll om mig tills Kent kom.
Jag tog fram hennes favorit kläder som de skulle ta på henne.Ville göra iordning henne själv som en sista kärleksfull gest.Klarade det inte.Hon vägde 35 kilo,var stel och började bli blå.Tog avsked.
Min tro är att hon är med oss och väntar på oss på andra sidan.
Jag fungerar på rutin hela dagarna och gråter hela kvällarna.
Begravning på Tisdag.Hur ska jag klara det?Klart jag gör!För Leons skull,för min egen skull och för att mamma är med och håller sin osynliga hand i min.

Mamma då hon var runt 40 år.

Mamma o Leon 2009.

Av Eva-Lena Wiberg - 2 september 2017 22:48

Hur kan man vara så gudomligt SÖT o go och kelig och samtidigt värsta katten ever?
När vi förlorade Bezzie ville jag att Polly skulle ha en kompis eftersom hon är innekatt o inte följer med till stugan då vi åker dit.
Bezzie var världens snällaste katt!Lät alltid Polly äta först,ställde aldrig till.
Ville ha en sån snäll kisse igen.
Så hämtade vi Inez.Hon var tyvärr bara 10 veckor fast de påstod att hon var 12.Man är ju inte tappad bakom en vagn,,,
Från första början var hon skittuff!Skrämde skiten ur både hundarna o Polly.
Slår hundarna i huvudet då de går förbi soffan,äter deras mat.(men de tillåter det) Jagar hundarna o Polly.Ska vara överallt där jag är.Öppnar jag en låda är hon däri.öppnar jag ett skåp är hon där,målar jag naglarna välter hon nagelacket,skriver jag snor hon pennan. Och hon äter ALLT!Är en värre tiggare än hundarna o hoppar rätt i tallriken o börjar äta.Tar man bort henne hämnas hon genom att springa iväg och riva ner något.:)Alltså man KAN ju inte bli arg!Hon e helt bedårande!
Kommer flygande som ett jehu o landar på mitt bröst,pussar mig o somnar på studs!Hon älskar att ligga på mitt bröst o pussa mig.
Men hon ÄR oftast A pain in thé ass ;)

Presentation


Vardagsblogg

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Min Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards