nenalivet

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 10 januari 2015 08:50

Så skönt att vara ensam vaken då alla sover.Gick upp för en o en halv timme sen o var ute med vovven.Inte en pers ute.Så lungt o skönt o fridfullt.

Sen hem o ta morgonens första kaffekopp och bara vara.Lite livskvalite såhär på morgonkvisten.

Får passa på.Snart brakar det loss då alla vaknar och ska ha sitt liksom.Morgonbestyr mm.

Så har jag fått beslutsångest ang hårfärgen,,,igen.

Förr färgade jag alltid antingen svart eller mörkrött/lila.Så ljusade jg det för sådär en tre år sen o sen dess har det varit en evig hårfärgningskarusell.Guldblond,guldbrun,slingat,ko
ppar,mörkbrunt,kastanj,,,You name it.INTE nyttigt för hårets kvalite.

En del vänner tycker att jag passar i lite ljusare men merparten tycker mörkröttlila.Har köpt hem det nu.Kanske färgar ikväll trots att det bara var en vecka sen jag färgade kopparbrunt.

Sen blir det svart,sen ljusare o ljusare igen.Looovar.Jag är inte klok.Personlighetsklyvning?

Aja.Skönt att ha sånahär små "bekymmer" ibland faktiskt.Då glömmer man bort de stora,relevanta bekymmerna...en stund i alla fall. Som nu,i morgonens tystnad.

Ovido - Quiz & Flashcards