nenalivet

Alla inlägg under augusti 2015

Av Eva-Lena Wiberg - 30 augusti 2015 16:22

Igår var det österängsdagen igen.uppträdanden, ponnyridning, hoppborg o mkt mer.Hade med oss Leons kompis Nellie som sov över här samt mamma och svärmor. Hade tur med vädret i år.
Tyvärr blev det bråk då vi följde mamma hem :( Hon hade fått för sig att hon skulle med hem till oss och sova. Men det gick ju tyvärr inte just igår. Hon var så arg,ledsen osv.Helt förvirrad :( Så jobbigt,,

Leon där bredvid idolen.

Av Eva-Lena Wiberg - 26 augusti 2015 18:19

Finns det öh.t ett ord som heter så? :)
Iallafall så tyckte jag att lilla Molly skulle få det lite mysigare i buren,så nu har hon fått en TOALETT!! Lite leksaker och halm att bädda med.Hon blev så glad! Det SA hon till mig ;)

Av Eva-Lena Wiberg - 23 augusti 2015 21:15

Ja.så blev det! Det var mig ett evinnerligt festande i vår stugby ;)
Men det blev en spontanfest i Lördags kväll och vi var väl ca tio personer. Vart väldigt trevligt.
Så glad att kortisonsprutorna verkar hjälpa och Leon kunnat vara med kompisar.

Av Eva-Lena Wiberg - 21 augusti 2015 18:59

Idag har min lille hjälte varit på sjukhuset och fått kortisonsprutor i båda knäna. Det högra blev även tappat på massa vätska. Han var SÅ tålig och stark. Nu får han inte gå på ett dygn. Annars ska sprutorna hålla ca sex månader. Går inte inflammationen och febern ner till nästa vecka blir det att kombinera med kortisontabletter.
De är ett toppenteam med läkare, sjuksköterskor osv på barnreumatilogen. Han fick tom en biobiljett för att han var så duktig :)

Av Eva-Lena Wiberg - 21 augusti 2015 09:06

Fredagar är så sköna
Speciellt när man är ledig på just fredagar ;)
Brukar starta morgonen med kaffe och Tv 4:s Nyhetsmorgon.
Oftast är det då Jenny och Steffo som är programledare.
Ett oslagbart mediapar enligt mig.Roliga, kunniga och härligt synkade. Som ett gammalt gift par :)
Dom får starten på morgonen att bli mer gemytlig helt enkelt! Sk Må bra Tv :)
Likaså Tilde De Paula Eby och Peter Jihde.
Tilde är ju enormt påläst och kunnig! Charmig och bjuder på sig själv.
Jätteviktigt med BRA och underhållande programledare även om nyheterna ofta är dystra /allvarliga.

Av Eva-Lena Wiberg - 15 augusti 2015 20:44

Är i stugan som vanligt och denna gång är mamma med. Härligt när vi alla är tillsammans men även lite jobbigt. Mamma förvirrad så jag får inte mycket lugn och ro och hålla reda på hennes medicin. Men det är det värt. Leon är med nyinflyttade kompisar här o det är härligt! Och kaninen är med!

Av Eva-Lena Wiberg - 12 augusti 2015 20:44

Var på sjukhuset idag med Leon och de misstänker barnreumatism :( han tog en massa prover och ska till reumatilog på Tisdag. Han som ska börja ny skola på onsdag
Bara att hålla tummarna nu.

Av Eva-Lena Wiberg - 10 augusti 2015 20:58

Så lyckades Leon övertala mig att köpa en kanin till honom. Två barn i stugbyn hade nämligen fått varsin kaninunge.
Nu har vi ju redan djur så det räcker -två hundar två katter och sköldpadda.
Men jag gav med mig. Anledningen är att Leon varit dålig ett tag. Ont o svullet knä så han knappt kan gå
Hade feber för tre veckor sedan och fick feber igen förra veckan. Var till VC och tog prover som tydde på någon infektion
Fick även tid för magnetröntgen 1 /9.
Nu har han feber igen så vi måste till VC imorgon igen :(
Iallafall,,, liiite därför gav jag med mig angående kaninköp. Dyrt blev det med allt, men bara Leon blir bra så skiter jag i allt annat typ
Och söt e hon lilla Molly.

Ovido - Quiz & Flashcards