nenalivet

Alla inlägg under april 2017

Av Eva-Lena Wiberg - 29 april 2017 19:35

I år var vi riktigt många som var med på vårstädningen i byn.Bla räfsades löv,kvistar samlades in ,flaggstången fälldes inför ommålning.
Och nu i eftermiddags:HV-71 VANN SM-GULD!!!

Av Eva-Lena Wiberg - 28 april 2017 07:57

Ja,jag överger ju aldrig min favorit nr.1-Clean warm cotton.Men sedan ÅTTIOTALET har jag letat efter violdoft.
I slutet av åttiotalet hade Body shop oljeparfymer i små plastflaskor som man kunde fylla på där.Hade två favoriter där:Rosmusk och viol.
Parfymbutiken här i området ska stängas o säljer ut allt för halva priset.
Då hittade jag denna som luktade exakt som jag vill!Som Läkerols violtabletter :) skumt nog ÄR det inte viol i,, men JAG tycker det så nu står den här i parfymhyllan.Välkommen nya favoritparfym nr.2 :)

Av Eva-Lena Wiberg - 19 april 2017 20:35

Jag har ju något av en personlighetsklyvning då det gäller hårfärger,,
Byter alltför ofta. Igår blev jag rödhårig igen. Trivs nog bäst i det men det e jobbigt med utväxten.Får se hur länge jag behagar ha denna färg ;)

Av Eva-Lena Wiberg - 17 april 2017 12:31

Har lekt lite med foton.Love it!

Meja utklippt mot bakgrund och dekorerad.

Jag blev en svartvit canvasmålning med blomdekoration.

Av Eva-Lena Wiberg - 11 april 2017 20:10

Idag fyller lille Plutten 12 år.
Fick igårkväll en i-phone 6 och lyckan var gjord.
Eftersom han har lov så var vi och hälsade på mamma efter jobbet för att hon skulle få träffa sitt barnbarn på hans födelsedag.Tyvärr så förstår hon ju inte vad fylla år betyder och vet ju knappt vilka vi är,så hon var mest arg.
Nu ikväll var vi nio stycken som hade kalas för honom här och det var trevligt och han fick mycket fint.

Av Eva-Lena Wiberg - 8 april 2017 12:24

Var i hundgården i stugbyn och nu har jordgetingarna vaknat!Vi eldade ju upp boet i höstas.
Väl hemma i stugan hitta jag en fästing krypande på en av hundarna.Dessa eländiga odjur!

Av Eva-Lena Wiberg - 7 april 2017 09:33

Mamma går mer och mer in i sjukdomen och jag tror egentligen inte att hon riktigt vet vem jag är numer.
Men hon känner i alla fall igen mitt utseende.
Viktigast för mig är att ialla fall visa mig där ett par ggr/vecka.Krama och pussa henne.
På Tisdag fyller hennes älskade barnbarn 12 år och detta är första året hon inte kan vara med på kalaset.Men hon vet ju inte riktigt vem han är längre och vet inte vad "fylla år" betyder.
Tänkte att vi går till henne på Onsdag kväll o firar Leon där lite.
Älskade lilla mamma!

Pyssla med smycken är avkopplande.

Ovido - Quiz & Flashcards